fredag 30. mai 2008

Endelig blomstrer det i berget

Nå har det så smått begynt å blomstre i berget. Jeg begynte å plante der i fjor, så det tar ei tid før det blir skikkelig frodig. Det jeg har funnet ut nå er at jeg hadde det litt vel travelt når jeg ordnet fjellbedet mitt. Jeg la ut avispapir for å forhindre ugress, men det er ikke til mye hjelp. Dette er et nokså stort bed så jeg får nok å gjøre med å holde det unna. Så det jeg bør gjøre nå er å ta opp plantene igjen, legge duk og ha singel opp på den. Må prøve å få tid til det.


Et flott berg kom frem etter at jeg hadde fjernet busker og ugress fra det.


Denne muren satt anleggsgartner Arne Giskeødegård opp i fjor. Han har tatt sten fra eget brudd. Jeg synes den er helt nydelig. Tar litt tid før blomstringen kommer skikkelig i gang, for det er forhåldsvis nyplantet der.



Her er et utvalg av fjellbedplanter som vokser i og rundt berget. Jeg ønsker meg mange sjeldne alpine planter.

Ingen kommentarer: