søndag 20. april 2008

"Vår" i min hage..


Her er litt bilder fra hagen min 19 april 2008. Det er ennå mye snø, men så fint vær som det er om dagene nå så tiner det heldigvis fort. Når det gjelder hage, så har vi selvsagt ikke så gunstige forhold som det er mange andre plasser. Men jeg er av den meningen at en bør gjøre det beste ut av de forholdene en har. Klart jeg ønsker meg lengere hagesesong, men slik er det bare ikke. Jeg har selvsagt lyst på alle de flotte plantene jeg ser i hagebladene, men må bare innse at det ikke går her. Jeg tror også at uansett hvilken herdighetssone en bor i, så er det bestandig en eller anne plante en kunne tenke seg som ikke er herdig nok der. Så jeg får bare fortsette med hagen min her oppe i fjellandet, og forsøke å gjøre det beste ut av det. Man skal jo ha litt utfordringer i livet:-)

2 kommentarer:

Oleiv Lene sa...

Heisann!
Hyggelig med en hilsen fra Oppdal, merkelig å tenke på at det snart er tre år siden jeg flytta derifra,-tiden flyr jo...!!
Fantastisk flott hage du har, var innom å kikka på hjemmesida di også:) Masse inspirasjon og ideer for ei som skal sette anlegge hage og plen fra bunnen av. Har gravd opp og renovert rundt hele huset, så det er endel å ta tak i kan man si. Leser alt jeg kan komme over for å finne det som passer, som ikke trenger for masse stell osv. Skal etterhvert få lagt ut bilder.
Du får ha ei super uke:o)

AnneKa sa...

Hei hei! Det var kjekt å se bilder av "vinterhagen" din. Synes det er en positiv utfordring å finne frem til de vekster som passer klimaet der man bor. Selv har eg bodd på Jæren i hele mitt voksne hageliv, og der vokste det meste. Her i nord blir det litt prøving og feiling, men det skal bli kjekt å se hva eg får til etterhvert.
Ser du er så heldig å ha berg i hagen, det skulle eg ønske meg. Eg har fått tilkjørt stein fra bruddet her, og naboene tror nok eg er helt sprø, og de på steinbrudde smiler bare overbærende til hun steingale innflytteren. Men en dag skal de få se....... :-)
Men som du sier, det føles ikke som mye arbeid, det er bare kos.
Etter å ha bodd i blokk i 4 år er det å ha hage igjen selve lykken.